Пабло Накле-Черути сподели в НДК френския опит
в конгресната индустрия
Изпълнителният директор на групата VIPARIS, обединяваща 10-те най-големи конгресни и изложбени центрове в Париж, Пабло Накле-Черути дойде в България по покана на директора на Националния дворец на културата (НДК) Мирослав Боршош и изнесе публична лекция на тема: "Мениджмънт и лидерство в конгресната индустрия: ФРЕНСКИЯТ ОПИТ" в Зала 8 на Двореца.
“Ние всички в България и в частност - в Двореца сме съпричастни към трагедията, сполетяла парижани на 13 ноември и ги подкрепяме в този труден момент. Това е удар срещу Европа – срещу всеки един от нас. Винаги ще имат в наше лице тази подкрепа”, обърна се Мирослав Боршош преди началото на дискусията към своя гост.
“Посещението на Черути тук е резултат от две много важни наши визити тази година в Париж, където очертахме рамките на сътрудничеството ни. То е базирано на очевидно работещия в голям мащаб модел за конгресна дестинация на френската столица на базата на работещи на пълни обороти конгресни центрове и същевременно - не дотам добре развитата политика в тази област в нашата страна”, допълни директорът на Двореца и благодари на Черути за това, че е приел поканата да сподели пред българските експерти и общественост кое превръща един конгресен център в световен лидер на пазара. Боршош разкри, че предстои ново българско посещение във френската столица с цел изясняване и регламентиране на взаимоотношенията между двете институции в контекста на двав големи съвместни проекта. Другата новина е, че съвсем скоро ще се учреди Българско конгресно бюро, което ще представлява интересите на всички български участници в бранша - големите конгресни центрове като НДК и Интер Експо център, хотели, професионални организатори на събития, ресторанти, кетъринг компании и т.н.
“За мен е чест да съм тук и искам да благодаря на НДК за подкрепата, която ни оказахте в тези трудни за Франция дни. Това ни показва, че имаме добри приятели и ни напомни, че всички ние живеем в демократични държави. Благодаря още веднъж на домакините от НДК за отправената покана”, бяха встъпителните думи на Черути.
По време на кратката си презентация той разказа специфични моменти от дейността на конгресните центрове, които управлява и конкретни препоръки, оценявайки високо сътрудничеството между представляваната от него институция и НДК.
Пабло Накле-Черути сподели, че в конгресната индустрия нещата постоянно се променят и не бива да се забравя, че хората винаги ще имат нужда да се събират и виждат помежду си. Той разказа кратката история на създаването на мощната група VIPARIS, която към този момент има 90-95% дял от конгресния капацитет в Париж. “Преди 2008 г., когато създадохме групата, Париж беше “разделен” от двете големи компании - Парижката търговско-промишлена палата и Париж Експо. Това създаваше вътрешна конкуренция, което ни пречеше да се съревноваваме с тогавашните топ-дестинации Виена и Мадрид”, припомни си Черути.
След внимателен анализ на ситуацията и поради желанието на всички заинтересовани страни в този сектор да превърнат Париж в лидер в конгресната индустрия, компаниите решават да се слеят и след одобрението от местните и национални власти, групата VIPARIS става факт. “По този начин отпадна вътрешната конкуренция в периода на финансова криза и това ни позволи не само да управляваме парични средства, а и да ги инвестираме в недвижимата собственост”, сподели той как са се възползвали предимствата на световната финансова криза. “Отне ни 8 години да изградим и наложим единен бранд, стабилен имидж и начин на работа, използвайки ресурса, с който разполагаха предишните две компании”, допълни Черути.
Директорът на VIPARIS разкри, че мащабите на Париж и общата площ от 650 хил. кв. м., с които разполага компанията, не са били напълно достатъчни, за да бъде разпознат града като идеално място за конгресен туризъм. Едно от най-важните неща е доброто планиране на проявите и професионалното отношение към всеки един клиент, който реши да организира своите изложения, конгреси или корпоративни събития там. В тази връзка, внимателното райониране на града, в зависимост от разположените изложбени площи, също е от изключителна важност. “80% от нашите приходи идват от редовни клиенти”, сподели още Черути. Компанията разполага с 400 служители, но само за една година на нейните площи се провеждат повече от 400 събития от голям мащаб в различни категории, генерирайки приходи от над 300 млн. евро. А само най-популярните 5 изложения привличат приблизително 2,2 млн. посетители.