ОБРАТНО КЪМ СЪБИТИЯ

МЮЗИКЪЛ ОТ БРОДУЕЙ "Семейство Адамс"

19:00ч. 24.03.2024 зала 1

СЕМЕЙСТВО АДАМС/ THE ADDAMS FAMILY
мюзикъл от Андрю Липа, Маршал Брикман и Рик Елис
По образи създадени от Чарлс Адамс
Режисьор - Петър Одажиев
Диригент – Вилиана Вълчева
Превод – Цветомира Цонева
Сценография – Петко Танчев
Художник на костюмите – Николина Костова – Богданова
Хореограф – Амедео Джунта
Диригент на хора – Цветан Цветков
Гомес Адамс - Евгений Арабаджиев
Мортиша Адамс - Юлия Йорданова – Керана
Уенздей Адамс - Калина Костова
Чичо Фестър - Цвети Пеняшки
Мама Адамс - Димитър Ангелов
Пъгсли Адамс - Матей Минчев
Лърч - Николай Бачев
Мал Бейнике - Даниел Русев
Алис Бейнике - Марияна Панова
Лукас Бейнике - Виктор Ибришимов
Братовчедът То/Нещото - Мария Атанасова
Солисти, хор, балет и оркестър на Опера Пловдив

Най-мрачното семейство на Америка се развихря в хитовата музикална комедия за любовта, семейството, доверието и израстването... с трогателен и разтърсващ обрат. "Семейство Адамс" е с музика и текстове от Андрю Липа и сценарий от Маршал Брикман и Рик Елис. След множеството филмови и телевизионни адаптации, това е първото и единствено сценично представление, базирано на героите. Премиерата му на Бродуей е през 2010, когато печели редица престижни награди.

Спектакълът e с режисьор Петър Одажиев, диригент е Вилиана Вълчева, сценограф - Петко Танчев, костюмите са на Николина Костова – Богданова, хореограф е Амедео Джунта, художник на осветлението е Васко Лисичов, а диригент на хора е Цветан Цветков. Преводът на текста и на песните е на Цветомира Цонева. В образите влизат солистите Керана, Евгений Арабаджиев, Калина Костова, Цвети Пеняшки, Димитър Ангелов, Матей Минчев, Николай Бачев, Даниел Русев, Марияна, Виктор Ибришимов и Мария Атанасова заедно с Хор, Балет и Оркестър на Опера Пловдив.

Режисьорът Петър Одажиев описва постановката като една добронамерена пародия на черната комедия с намигване на базата на рисуваните герои, които са популярни по целия свят и които носят своята характерна натовареност. Историята на мюзикъла поставя тези известни персонажи в нова ситуация – порасналата Уенздей се влюбва в „нормално“ момче и призрачното имение преживява кошмар. Постановъчният екип стъпва на музикалната драматургия като водеща и подчинява всичко на нея – актьорите, хореографията, преливането на мапинга, движението на декора.

Сценографът Петко Танчев използва 3 D мапинг, за да го превърне в мрачния дом на семейство Адамс, в гробище или среднощна градина. За първи път в постановка на Опера Пловдив се използва и изкуствен интелект, за да се генерират елементи от мапинга по описанието на отделните сцени в мюзикъла.

Амедео Джунта включва модерни танци стил Бродуей, елементи от Боб Фоси и джаза, за да създаде хореография, която изпълва с енергия иначе мрачното Семейство. Танците в постановката представляват "декорацията" на сцената и са контраста между костюмите и сценографията, а на финала зрителите ще се убедят, че това Семейство от отвъдното, всъщност е много по-живо от нормалните семейства, просто по различен начин....

Спектакълът се осъществява със съдействието на „Софийски музикален театър“.